جماهير الزمالك تسخر من "كذبة" ابن مرتضى منصور

جماهير الزمالك تسخر من "كذبة" ابن مرتضى منصور

03 مايو 2020
تامر عبد الحميد كشف الحقيقة عبر فيسبوك (Getty)
+ الخط -
لا تزال تداعيات الظهور الإعلامي لأمير مرتضى، المشرف العام على الكرة في نادي الزمالك المصري، ونجل رئيس النادي في قناة "أون تايم سبورت" المصرية، وحديثه عن انضمامه إلى قطاع الناشئين في نادي الزمالك في مطلع الألفية الثالثة تثير السخرية.

وفجّر تامر عبد الحميد، لاعب الزمالك السابق والمحلل الرياضي حالياً، مفاجأة بتأكيده عدم وجود أمير في صفوف فرق قطاع الناشئين بالنادي، حينما كان في السابعة من عمره، بوصفه مدرباً قبل سنوات في القطاع برفقة الجوهري الصغير ومجدي شلبي.

وكتب تامر عبر صفحته الرسمية على موقع فيسبوك: "إيه كمية التضليل والأكاذيب دي، الفرقة والجيل اللي بيتكلم عليهم الواد ده أنا كنت ماسكهم موسمين مع الجوهري الصغير رحمة الله عليه ومجدي شلبي ولا عمري شفته ولا اتمرن معانا تقسيمه احترموا نفسكم والجمهور شوية أنت وأبوك".

وجاءت ردود الجماهير الزملكاوية لتسخر من كذبة أمير مرتضى، حيث كتب مصطفى الشاذلي: "وأنا واحد من اللي اتمرنوا معاك يا كابتن وانت راجل ونعم الرجال، والله وشخص مكافح وشرف كبير ليا أن أكون من ولادك اللي اتمرنوا معاك".

وكتبت همت: "عشان الناس بتسأل إيه علاقته بالكوره واخد منصب لا يمت له بصلة كمحامي، فبيكذب على الناس، بس اطمن يا كابتن الناس فاهمه كل حاجة"، وكتب ناصر عبد العال: "وكذب أيضاً لما قال إن برنامج رامز طلبوه وهو رفض، كل ده عشان يعمل شكل سيد عبد الحفيظ سيئ لأن طلع مع رامز جلال، رغم إن اسماعيل يوسف وشيكا ظهرا مع رامز السنة اللي فاتت".

المساهمون